Czy wiesz jak poprawnie ich używać i jak wykorzystać ich potencjał w rozwoju swojego profilu i docieraniu do nowych odbiorców i klientów?

Hashtagi zastosowane umiejętnie działają jak darmowa reklama na Instagramie i mogą przynieść spektakularne wyniki.

W tym artykule chce Ci wyjaśnić jak dopasowywać odpowiednio tagi i  jak ważne jest używanie znaczników i ich poprawny dobór do zdjęcia. W szczególności w początkowej fazie budowania marki, znaczniki są najsilniejszym nośnikiem twoich treści na Instagramie. Dodając zdjęcie bez hasztagów pozbywasz się możliwości dotarcia do nowych odbiorców.

 

Na zdjęciach poniżej pokaże Ci jak działają dobrze dobrane hasztagi. Jest to przykład z profilu który obserwuje jedynie 158 osób, konto to zostało  niedawno utworzone. 

 

 

 

 

 

Hasztagi darmowe drogowskazy do twojego profilu na Instagramie

01 października 2021

Tutaj masz naoczny dowód na fantastyczne działanie hasztagów, w szczególności gdy dopiero rozwijasz swój profil.

Gdy przekonałaś się o mocy znaczników, powiem Ci teraz jak wybierać te odpowiednie dla siebie. Musisz się zastanowić jaka jest twoja grupa docelowa i jakich słów oni mogą używać do wyszukiwania podobnych treści do tych, które ty publikujesz. Jeśli twoje posty są również kierowane do anglojęzycznej publiczności to możesz używać również anglojęzycznych znaczników, ale jeśli twój idealny klient to osoba polskojęzyczna używaj tagów tylko w języku polskim.

Pokaże Ci jak przefiltrowywać listę znaczników i wybierać z nich te najlepiej dopasowane do twojego konta.

Aby to zrobić musimy przeanalizować każdy znacznik pod kątem tego, co pokazuje się dziale najpopularniejsze.

Taka analiza składa się z następujących czynności :

  • sprawdzenie całościowej ilości postów oznaczonych wybranym tagiem
  • sprawdzenie ilości komentarzy
  • sprawdzenie ilości polubień, jakie zebrały zdjęcia wyróżnione w najpopularniejszych
  • sprawdzenie liczby osób obserwujących dane konto
  • zweryfikowanie czasu publikacji

 

Nie wybieraj niszowych hasztagów o zasięgach 100-1000 postów. Pomyśl jakie może być prawdopodobieństwo, że ktoś wpisze w wyszukiwarkę Instagramu takie hasło, które zostało użyte tylko 100 razy. Dodając do swojego postu tak małe hasztagi, odbierasz sobie możliwość pokazania się potencjalnym klientom. Nie używaj również milionowych hasztagów bo twój post pod tym znacznikiem zginie wsród innych w ciągu kilku minut.  Wybieraj hasztagi które zyskują na popularności: znacznik #wakacje2021 na początku roku będzie miał może 1000-2000 użyć ale już w połowie roku będzie bardzo popularny.

Dobrze, teraz kiedy już wiesz jak wykorzystać wyszukiwarkę Instagramu do sprawdzenia najlepszych  dla siebie hasztagów, podpowiem Ci jak dobierać tagii  do swoich postów : kieruj się zasadą od ogółu do szczegółu.

Możesz dodać do jednego postu 30 hasztagów. Jeżeli chcesz uzyskać maksymalne zasięgi, chcesz rozwijać swoje konto tak szybko, jak się da, to po prostu wykorzystuj wszystkie możliwości, jakie ci Instagram daje. Więc jeśli Instagram daje Ci możliwość dodania do twojego zdjęcia aż 30 znaczników, czyli 30 darmowych reklam dla twojego profilu to dlaczego nie miałabyś z tego korzystać. Oczywiście nie pod każdym zdjęciem musisz umieszczać maksymalną liczbę tagów. Czasem może się okazać że ciężko ci będzie wybrać dwadzieścia pare dobrych hasztagów pasujących do publikowanego zdjęcia, więc dodaj wtedy tyle ile Ci się uda, ale naprawdę serdecznie polecam by poświecić wystarczająco dużo czasu, aby znaleźć do każdego publikowanego postu 24-28 hasztagów.

Nie powinnaś jednak pod każdym zdjęciem dodać wciąż tych samych hasztagów, ponieważ algorytm Instgrama może uznać twoje działania za działania bota i tym samym ograniczyć zasięgi.

Proponuje Ci wybrać 100 - 150 tagów i potworzyć z nich paczki po 24 -30 znaczników. Oczywiście nie muszą one być unikatowe i możesz powtarzać w danych paczkach znaczniki, jednak nie zbyt wiele. Dobrze aby udało Ci się przygotować kilka takich paczek, które będziesz następnie mogła zapisać w notatniku w telefonie i mieć już gotowe do użycia przy poszczególnych postach.  Pamiętaj przy tworzeniu paczek aby znalazły się tam hasztagi o różnej wielkości.

Używaj po kolei wszystkich przygotowanych zestawów hasztagów i sprawdzaj statystyki aby zobaczyć jak radzą sobie znaczniki które przygotowałaś. Jeśli zauważysz, że któryś zestaw słabiej sobie radzi to zmodyfikuj go.

 

Tak wiem wyszukiwanie idealnych dla siebie hasztagów to bardzo nużące zajęcie, dlatego przychodzę Ci z pomocą :) W moim sklepie online pojawiły się katalogi hasztagów dobrane odpowiednio do danej branży, jak również oferta indywidualnego stworzenia dla Ciebie spersonalizowanych paczek tagów.

Oferta katalogów będzie się stale powiększać, a jeśli masz pomysł jaki katalog powinnam jeszcze utworzyć, napisz do mnie, bardzo chętnie skorzystam z twojej podpowiedzi.